Notice: Undefined offset: 4 in /home/mahbobtarin/public_html/showmahbob.php on line 26
بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء


Notice: Undefined variable: width_tablighpx in /home/mahbobtarin/public_html/tablighat.php on line 12




اندیشه » مراکز دینی و حوزوی » تعداد بازدید: ٢٩٧٩٧١
بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء
امتیاز:

Notice: Undefined variable: counter in /home/mahbobtarin/public_html/showmahbob.php on line 271
حقيقت زنده و پوياي اسلام كه از چشمه‌سار عالم ربوبي بر صحنهٴ سيناي نبوي(ص) و اوج حراء قرآني و از آن بر شاخسار طوبي عترت طاهره (عليهم السلام) استقرار يافته، آب حياتي است كه تشنگان عالم انسانيت را سيراب كمال ساخته و در جوار محبوب حقيقي منزل مي‌دهد.
راهیابی به این حقیقت ناب و تراوشات وحیانی نیازمند سیر علمی و سلوک عملی است که تنها از جانهای مطهر و پاکیزه‌ای که از رجس خطا و رجز خطیئه در امان باشد امکان دستیابی به یقین علمی و یا طمانینه دانشی می‌باشد و این ممکن نیست مگر از خواص بشری که سالیان متمادی به دنبال این معارف طی طریق کرده و در پی سپهر اندیشه وحیانی به پرواز درآمده تا با اعتماد به خدا و امید به رحمت او از قبسات نورانی در تور رحمانی بر صحیفه دل بنشاند. اكنون كه درّ يكتاي اسلام در صدف نظام جمهوري اسلامي ايران پاسداري مي‌شود بر قاطبهٴ امّت اسلام است كه هر يك بنوبهٴ خود در نماياندن سيماي زرين آن و زدودن زنگارهاي ضلالت و جهالت همّت ورزيده و اين لمعه آسماني را در فضاي عالم انساني فروزان و جاودانه دارند.
تحقّق اين آرمان الهي و گسترهٴ نورآسماني خصوصاً در شرايط فعلي جز از طريق تشكّل و انسجام نيروهاي اصيل و محقّق اسلامي ميسور نيست زيرا در اينگونه از محافل تحقيقي است كه ابعاد مختلف حقيقت والاي اسلام بهتر و بيشتر شناخته شده و نيروهاي زبده و كارآمد پرورش يافته و آثاري ارزشمند و حياتي به جهان بشريّت عرضه مي‌گردد.
با توجه به گسترهٴ و عمق انديشه‌هاي عالي حکیم فرزانه، دانشمند ارجمند استاد حضرت آيت‌الله جوادي آملي(دام ظله) به عنوان يك مرجع ديني و علمی و نیز به عنوان استاد مسلّم و متفكّر در حوزه‌هاي مختلف علوم اسلامي و با نام‌آوري در عرصه تفسير - فقه ـ حكمت ـ عرفان و نظرات بديع و تمدن‌ساز و با عنايت به اينکه انديشه‌هاي معظم‌له در طول دوران نظام اسلامي همواره در جهت تحكيم اركان و پايه‌هاي نظام بوده و در تمامي سه دهه گذشته انديشه‌هاي راهبردي و نظرگاههاي روشن، و ژرفاي ايشان همواره مؤثر و تعيين‌كننده بوده است؛ بنياد بين المللي علوم وحياني اسراء تحت اشراف معظم‌له و براي تحقق اهداف ذیل تاسيس گردیده است.

اهداف تاسیس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء:
بهره‌مندی کامل و جامع از آثار و انديشه¬هاي تفسيري ، فلسفي ، کلامي و فقهي حكيم متأله حضرت آيت‌الله جوادي آملي(دام ظله) در جهت:

1 . تبيین ، بسط وگسترش علوم اسلامي از منظر استاد دام‌ظله در حوزه‌هاي مختلف؛
2 . آموزش و تربيت پژوهشگران، فضلاء و مدرسان کارآمد ، خلاق و مبتکر درحوزه هاي مذکور؛
3 . توسعه ، تعميق و ايجاد ظرفيتهاي علمي و پژوهشي در حوزه¬هاي مذکور؛
4 . تثبيت و تحكيم بنيانهاي تئوريك و تقويت علمي مباني نظري اندیشه دینی و نظام اسلامي و دفاع از انديشه هاي متعالي اسلام ناب؛
5. پاسخگويي به نيازهاي تمدني جهان اسلامي؛
6. گسترش و افزايش تعاملات و ارتباط علمي مخصوصاَ ميان نخبگان در حوزه هاي مذکور.

فعالیت های بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء
بنياد در راستاي اهداف خود فعاليتهاي زير را انجام خواهد داد:
1 - پژوهش در آثار حضرت آيت الله جوادي آملي (مد ظله) به منظور استخراج و معرفي ديدگاههاي معظم له.
2 - برنامه‌ريزي و ارائه خدمات آموزشي براي تربيت پژوهشگران، محققان ، استادان و زمينه‌سازي براي تربيت متفكران در راستاي اهداف بنياد؛
3 - حمايت از فعاليت‌هاي پژوهشي اعم از تأليف و ترجمه كتاب، مقاله ، پايان‌نامه‌هاي تحصيلي و ابداع و نوآوري در علوم اسلامي و الهي در راستاي آثار و انديشه‌هاي معظم له؛
4 - همكاري با ديگر مراكز و نهادهاي داخلي و خارجي فعال در زمينه علوم وحياني.
5 - برنامه ريزي براي تامين نيازهاي فکري جهان اسلام از طريق ترجمه متون و آثار پژوهشي؛
6 - ارتباط با صاحبنظران، محققان و دانشمندان داخل و خارج از كشور؛
7 – فراهم آوردن امکانات لازم و متناسب با فعاليت هاي آموزشي ، پژوهشي و فرهنگي مرتبط؛
8 – تاسيس پژوهشکده ها ، دانشکده ها، مراکز وموسسات پژوهشي وآموزشي در حوزه هاي مختلف علوم اسلامي؛
9 - ايجاد بانك اطلاعاتي و پايگاه اطلاع رساني رايانه‌اي و مطبوعاتي و انتشار نشريات تخصصي و فرهنگي و برگزاري همايش و فعاليت هاي ترويجي به منظور تحقق اهداف بنياد؛
10 – انجام فعاليت هاي انتشاراتي اعم از نشر مکتوب و الکترونيک به منظور انتشار کتاب و سي دي و اقدام به تاسيس و تجهيز مراکز چاپ و نشر؛
11- توليد و عرضه محصولات کامپيوتري و توليد و عرضه محصولات سمعي بصري در زمينه هاي علمي معارف اسلامي؛
12 – تهيه منابع و متون درسي و طراحي رشته.

***************
مراکز و واحدهای وابسته:
پژوهشگاه علوم وحیانی معارج؛
پژوهشگاه علوم وحياني معارج، با آگاهي از نيازهاي روز جامعه و مديريت آن ها، گام نهادن در راه جديد ساختار سازماني در قالب پژوهشگاه رسمي، به جهت بهره وري بهينه از فناوري های نو و ارتقاء توان علمي ،را ضرورت مي داند، ازاين رو با ساماندهی کوشش های پژوهشی خود در6 پژوهشکده ، درصدد است با شناساندن و ارتقاء توان دانشهای اسلامی و جهت دهی آنها به سوی نيازهای عينی و واقعی جامعه انسانی معاصر، با رويکرد انديشه و آرای حکيم متأله، حضرت آيت الله جوادی آملی مدظله العالی گامی اساسی بردارد و ضمن ارج نهادن به تلاشها و دستاوردهای پيشينيان، برای «آيندگان» قدمی نو و بلند بردارد.
1)پژوهشکده قرآن و عترت
2)پژوهشکده فقه و اصول
3) پژوهشکده علوم عقلی
4) پژوهشکده مطالعات فرهنگی و علوم انسانی
5) پژوهشکده دانش و ارزش جوان
6) پژوهشکده دایره المعارف

ب) پژوهشکده
مدرسه علميه و مؤسسه آموزش عالي حوزوي امام حسن عسکري عليه السلام
الف) موسسه آموزش عالي حوزوي امام حسن عسکري عليه السلام آمل ـ تفسیر و کلام
ب ) مدرسه علمیه امام حسن عسکري عليه السلام آمل
ج ) مدرسه علميه سعادت قم
د ) موسسه آموزش عالي حوزوي اسراء قم
هـ ) مدرسه علميه و موسسه آموزش عالي حوزوي امام حسن عسکري عليه السلام -تهران

سازمان چاپ و نشر اسراء
***************
معاونت ها و دفاتر بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء :
1. دفتر و اداره کل حوزه ریاست
2. معاونت برنامه ریزی و نظام راهبردی
3. معاونت حقوق و امور مجلس
4. معاونت علمی ـ تحقیقاتی
5. معاونت فناوری اطلاعات و ارتباطات
6. معاونت توسعه و منابع
7. معاونت امور هنری و رسانه

***************
معاونت امور هنری و رسانه
معاونت امور هنری و رسانه ای تمامی آثار بیانی و بنانی حضرت آیت الله جوادی آملی را با بهره گیری از تکنولوژی های روز ، پس از طی مسیر استاندارد‌سازی رسانه‌ای به محصولات رسانه ای تبدیل و در اختیار مخاطب قرار می دهد. این معاونت دارای شش مدیریت به شرح ذیل می باشد:

الف) مدیریت شبکه تلویزیونی اینترنی :
این مدیریت، علاوه بر راه اندازی و پخش برنامه های شبکه از بستر وب پوشش و ضبط تصویر برنامه هاي حضرت آيت الله جوادي آملي (دام ظله)و برنامه هاي بنياد ، و نیز تولید آثار صوتی و تصویری مورد نیاز شبکه و بنیاد رانیز برعهده دارد. یکی از وظایف اين مدیریت ثبت استاندارد و رسانه اي تمام فعاليتهاي علمي، فرهنگي، سياسي و اجتماعي حضرت استاد است. در اين مرکز علاوه بر انجام مراحل مختلف توليد، تدوين و صداگذاريو پخش همه فعاليتهاي پس توليد نيز پيشبيني شده است اکنون اين مدیریت در سطح پخش برنامه هاي رسانه ملي جمهوري اسلامي ايران حايز استاندار قابل قبول است. آنچه امروز در اين مدیریت در حال اجرا می باشد راه اندازي تلويزيون اينترنتي(WebTV) براي علاقمندان انديشه هاي حضرت استاد است. تسهيل در دريافت زنده ي درس هاي معظم له به عنوان مفسر کبير قرآن کریم در جهان اسلام می باشد.

ب) مدیریت سایت و خبر
وظيفه اطلاع رساني در حوزه علوم ديني، با گرايش افکار و آثار حضرت آيت الله جوادي آملي (دامت برکاته ) در فضاي سايبري ، بر عهده اين مدیریت است که از اهم فعاليت هاي آن می توان به ساماندهي سايت هاي بنياد اسراء اشاره کرد. همچنین این مدیریت اقدام به راه اندازی سایت خبری اسراء نیوز (Esranews.org) به منظور ایجاد موج خبری با هدف تسریع و تسهیل و دقت در اطلاع رسانی از آخرین بیانات ، دیدارها، و دروس و پیام های حضرت آیت الله جوادی آملی نموده است.

ج) مدیریت آرشیو اسناد ومنابع :
این مدیریت وظیفه آماده‌سازی وبایگانی منابع رابه عهده دارد ،به این صورت که محصول صوتی به متن تبدیل می‌شود و در کنار ویرایش اشکالات صوتی، متن بیانات حضرت استاد توسط محققان وناظران در مسیر اصلاحات علمی ، ویراستاری عنوان‌زنی و استخراج‌ منابع و فیش‌نویسی ومهندسی بحث آماده‌ی ارایه می‌شود.وهمچنین بایگانی وطبقه بندی موضوعی تمامی منابع آماده شده به عهده این مدیریت می باشد.

د) مدیریت تامین و پشتیبانی فنی :
با عنایت به نیاز به فناوری روزآمد برای انتقال پیام در رسانه این مدیریت وظیفه تامین سخت افزار و نرم افزار مورد نیاز تمامی مدیریت های معاونت را بر عهده داشته و حفظ نگهداری و آموزشهای مورد نیاز فنی را نیز در اختیار زیر مجموعه معاونت قرار می دهد از جمله وظایف میتوان به راه اندازی ونگه داری از استودیو های صدا وتصویر ، رژی پخش، رژی تولید ،باکس های تدوین و ..... اشاره نمود.

هـ) مدیریت آموزش مجازی:
این مدیریت زمینه آموزش از راه دور و از طریق فضای مجازی را در اختیار کاربران قرار می دهد.

و) مدیریت شبکه ماهواره ای:
این مدیریت بر آن است تا با استفاده از مخاطبین گسترده شبکه های ماهواره ای در سطح جهان از این امکان برای ترویج افکار و نظریات حضرت آیت الله جوادی آملی با در نظر گرفتن ذائقه مخاطب جهانی بهره بگیرد.


توجه: از آنجا که درج مطالب در سایت "محبوبترین‌ها" برای همه کاربران آزاد می باشد، از همه کاربران محترم تقامندیم؛ در صورت مشاهده مطلبی خلاف واقع، غیرقانونی و یا منافی فرهنگ و اخلاق ایرانی و اسلامی در هر یک از پروفایل‌ها، از طریق بخش "تماس با ما" سایت مدیریت سایت را در جریان بگذارید.
 روابط عمومی سایت محبوبترین‌ها
Share


Notice: Undefined variable: width_tablighpx in /home/mahbobtarin/public_html/tablighat.php on line 12



صفحه اصلی | ارتباط با ما | درباره ما | خبرنامه | جستجو | نقشه سایت | RSS
محبوبترین‌های سیاسی | محبوبترین‌های ورزشی | محبوبترین‌های هنری | محبوبترین‌های اقتصادی | محبوبترین‌های دانش | محبوبترین‌های اندیشه | محبوبترین‌های فرهنگ و ادب | محبوبترین‌های ارتباطات | محبوبترین‌های تاریخ و جامعه | محبوبترین‌های بهداشت
Notice: Undefined variable: linktop1 in /home/mahbobtarin/public_html/bottom.php on line 28

بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء

محبوبترین‌ها,مشاهیر ایران,بیوگرافی نخبگان,جدیدترین اخبار,محبوبترین‌چهره‌ها,محبوبترین‌های سیاسی,محبوبترین‌های ورزشی,محبوبترین‌های هنری,محبوبترین‌های اقتصادی,محبوبترین‌های پزشکی,محبوبترین‌های فرهنگی,محبوبترین‌های دین و اندیشه,محبوبترین‌های رسانه و ارتباطات,محبوبترین‌های علم و دانش,محبوبترین‌های تاریخ و جامعه,